نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4433
-
الف
+

اهم خبرهای فرهنگی امروز ایران و جهان ؛ از اعتراض اتریش به اسکار تا پیوستن «گلاره عباسی» به «شهربانو»

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران و جهان در 25 عقرب/آبان 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2 ، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران و جهان (25 عقرب/آبان 1398) از این قرار است:

چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فلم رشد افتتاح شد

چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فلم رشد افتتاح شد

مراسم افتتاحیه چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی‌ رشد، عصر روز گذشته جمعه 24 عقرب/ آبان 1398 در سینما فلسطین تهران برگزار شد.

دبیر جشنواره رشد می گوید: «امسال نگاه‌مان را به سمت جنبه‌های کیفی فلم‌ها با توجه به اقتضائات برنامه درسی ملی سوق داده‌ایم و از میان بیش از ۲۶۰۰ فلم ارسالی به دبیرخانه جشنواره هم به جنبه‌های کیفی و هم وجوه تربیتی آثار توجه شده است و ۱۳۱ فلم به بخش مسابقه راه یافته است.»

گفتنی است چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد تا اول ماه قوس / آذر همزمان در ده‌ها سالن سینما و مراکز فرهنگی سراسر ولایت تهران برگزار می‌شود.

گلاره عباسی بازیگر جدید «شهربانو»

گلاره عباسی بازیگر جدید «شهربانو»

گلاره عباسی جدیدترین بازیگری است که با فلم سینمایی «شهربانو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی و تهیه‌کنندگی پگاه احمدی همراه شده است.

گلاره عباسی به جمع بازیگران فلم سینمایی «شهربانو»، دومین فلم مریم بحرالعلومی پیوسته تا با فرشته صدرعرفایی، مهرداد صدیقیان و محمدرضا غفاری همکاری کند.

قصه فلم سینمایی «شهربانو» به قلم پژمان تیمورتاش، با مضمونی اجتماعی و مبتنی بر چالشی در یک خانواده روایت می‌شود.

«در جستجوی فریده» در جشنواره جهانی فلم پارسی روی پرده می رود

«در جستجوی فریده» در جشنواره جهانی فلم پارسی روی پرده می رود

شش اثر در بخش مستند هشتمین جشنواره جهانی فلم پارسی استرالیا برای دریافت جایزه با هم رقابت می کنند.

مستند سینمایی در جستجوی فریده (آزاده موسوی و کورش عطایی) نماینده ایران در اسکار، فریاد رو به باد (سیاوش جمالی، عطا مهراد)، مثل اسمم پگاه (سودابه بیضایی)، خرامان (آرش اسحاقی)، دلبند (یاسر طالبی) و دیدن و بودن (علی شیلاندری) در این دوره برای کسب تندیس غزال طلایی رقابت می کنند. مهرداد اسکویی فلم های این بخش را انتخاب کرده است.

هشتمین جشنواره جهانی فلم پارسی از ۱۳ تا ۱۷ قوس/آذر سال روان با دبیری امین پلنگی در سیدنی و در سه بخش رقابتی فلم بلند داستانی، کوتاه و مستند برگزار می‌شود.

پایان فلمبرداری «لامینور» داریوش مهرجویی

لامینور

فلمبرداری فلم سینمایی «لامینور» تازه ترین ساخته داریوش مهرجویی به پایان رسید.

«لامینور» بیست و هفتمین فلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران است که بیست و پنج سنبله / شهریور مقابل دوربین رفته بود.

علی نصیریان ، پردیس احمدیه، سیامک انصاری ، بیتا فرهی، علی مصفا ، مهرداد صدیقیان ، بهناز جعفری، کاوه آفاق ، امرالله صابری، رضا داودنژاد، دیبا زاهدی، سیامک ادیب، محمد رضا شهبانی نوری، شراره رنجبر، محمد جواد جعفرپور، مهرنوش ذوالفقاری، محمد هادی عطایی، مهدی مرتضایی، یاسمن کوزه گر، هومن بهزادی، هانا وارسته، سبحان خسروی، احمد یاوری، فرهاد ریش سفیدی، علی بلوردی و فریماه فرجامی بازیگران فلم «لامینور» هستند.

اعتراض فلمساز ایرانی به حذف فلم «جوی» از اسکار

اتریش به آکادمی اسکار اعتراض کرد

پس از حذف فلم «جوی-JOY» نماینده سینمای اتریش در اسکار ۲۰۲۰، کارگردان و تهیه‌کننده این فلم تصمیم آکادمی اسکار را شوکه کننده و نادرست خواندند.

آکادمی اسکار هفته گذشته اعلام کرد که فلم «جوی» به نویسندگی و کارگردانی سودابه مرتضایی که به عنوان نماینده سینمای اتریش در شاخه بهترین فلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار ۲۰۲۰ پذیرفته شده بود را پس از بررسی به دلیل دیالوگ‌های غالبا انگلیسی، واجد شرایط رقابت در این شاخه از این جوایز نمی‌داند و اکنون کارگردان و تهیه‌کننده این فلم با ارسال نامه‌ای به آکادمی نسبت به این تصمیم اعتراض دارند.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فلم خارجی (که از امسال به شاخه بهترین فلم بین‌المللی تغییر نام داده است) شامل ۱۰ فلم در ماه دسامبر اعلام می‌شود و پنج فلم راه یافته به جمع نامزدهای نهایی نیز روز ۱۳ جنوری(۲۳ جدی/دی‌) مشخص و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فبروری (بامداد دوشنبه ۲۱ دلو/بهمن 1398) برگزار خواهد شد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر